معرفی کتاب تجاری‌ سازی تکنولوژی‌ های نوآورانه

تجاری‌ سازی تکنولوژی‌ های نوآورانه

کتاب تجاری‌ سازی تکنولوژی‌ های نوآورانه/ راهنمایی برای کارآفرینی موفق از تشکیل تیم نوآوری تا عرضه محصول به بازار

کتاب تجاری‌ سازی تکنولوژی‌ های نوآورانه: ضمن معرفی مهندسی صنایع و شرح وظایف آن، چارچوب کلی برای بررسی مقدماتی بازار در طرح‌ های تولیدی، منابع تامین مواد و مانند آن را تشریح می‌ کند. در بخش‌ های بعدی کتاب طرح‌ های تولیدی، مبانی انتخاب ظرفیت، برنامه‌ ی تولید، مواد، انرژی و نیروی انسانی معرفی شده هم‌ چنین طرح‌ های تولیدی و صورت سود و زیان و جریان نقدی آن‌ ها و برنامه‌ ریزی و بودجه بررسی می‌ شود؛ تشریح مبانی انتخاب تکنولوژی، جدول مقایسه‌ ای انتخاب ماشین آلات اصلی، مشخصات ماشین آلات اصلی، فضای مورد نیاز، مراکز مختلف تاسیساتی و نیز نحوه‌ ی ارائه‌ی گزارش توجیهی طرح از دیگر بخش‌ های کتاب است.

این کتاب مفهوم تیم نوآوری را مطرح نموده و بر اهمیت آن در فرآیند تجاری سازی تأکید می‌ کند. بازیگران تیم نوآوری، مشخصه‌ های آن ها، نحوه مواجهه با طرز تفکر هر کدام و انتظاراتی که از آنها در مراحل مختلف فرآیند تجاری سازی می‌ رود، بیان شده است. و در ادامه نیز ذکر می‌ کند که آغاز فرآیند توسعه بدون وجود همه این شخصیت‌ ها و بدون درک واقعی مشخصه‌ ها و وظایف آنها، بی فایده و پرهزینه است. این کتاب در هجده فصل ارائه شده است:

فصل اول) تدوین دیدگاه

فصل دوم) دیدگاه نویسندگان

فصل سوم) ترسیم یک هدف نهایی

فصل چهارم) یافتن ایده‌ ها

فصل پنجم) سرمایه گذاری روی ایده‌ ها

فصل ششم) ارزیابی ایده‌ ها

فصل هفتم) پرداخت پول و کنترل ایده‌ها

فصل هشتم) توسعه ایده‌ها

فصل نهم) طراحی و ساخت تکنولوژی

فصل دهم) ارائه نمونه نمایشی تکنولوژی

فصل یازدهم) استاندارد سازی تکنولوژی

فصل دوازدهم) بسته‌ بندی تکنولوژی

فصل سیزدهم) به کارگیری تکنولوژی

فصل چهاردهم) بازاریابی و فروش تکنولوژی

فصل پانزدهم) پیگیری تکنولوژی

فصل شانزدهم) پایش تکنولوژی

فصل هفدهم) بهبود تکنولوژی

فصل هجدهم) توسعه موفقیت و یادگیری از شکست

تجاری‌ سازی تکنولوژی‌ های نوآورانه

نویسنده: سی.جی. توهیل، تامس اوریردون، گرگوری توهیل

مترجمان: مرضیه شاوردی، مصطفی بغدادی

انتشارات: آبگین رایان

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *