کتاب بنگاه و قابلیت

بنگاه و قابلیت

معرفی کتاب بنگاه و قابلیت: مفاهیم و رویکردها

حوزه ها و سوالات زیادی پیرامون بنگاه و قابلیت هنوز با پاسخ رو به رو نشده است. از طرفی این مفهوم هنوز به وسیله اقتصاددانان غالب و جامعه شناسان با اقبال فراوانی رو به رو نشده است. اگرچه تبدیل به یک موضوع محوری در ابیات کسب و کار گردیده است.

تالیف و گردآوری: سعید روشنی و مهسا رجب زاده

انتشارات: موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی

اقتصاددانان هنوز تمایل زیادی به استفاده از برساخته های نظری خود دارند؛ چرا که امکان اندازه گیری و محاسبه فراوانی به آن ها می دهد در حالی که محاسبه قابلیت بنگاه ها فعلا امری دور از دسترس است. جامعه شناسان نیز بیشتر تلاش دارند رفتار مجموعه ای از بنگاه ها را در پرتو نگاه نهادی بررسی کنند تا ببینند نهادهای بیرونی چگونه رفتار مجموعه ای از بنگاه ها را شکل می دهد و در این میان توجه زیادی به مفهوم قابلیت ها نکرده اند، چرا که اصولا توانمندی بیشتر ناظر به تفاوت است تا شباهت بنگاه ها. بدین ترتیب، حوزه قابلیت ها راه زیادی در پیش روی دارد تا بتواند در قالب تئوری بنگاه قرارگیرد.

برای خرید کتاب از فروشگاه کلیک کنید

برای دانلود پیشگفتار این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

بنگاه و قابلیت: مفاهیم و رویکردها

بنگاه و قابلیت

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *