معرفی کتاب مدیریت استراتژیک تکنولوژی

مدیریت استراتژیک

کتاب مدیریت استراتژیک تکنولوژی

کتاب مدیریت استراتژیک تکنولوژی: در این کتاب تلاش شده است تا با بیانی ساده و به دور از حاشیه ‌پردازی، مبانی مدیریت استراتژیک تکنولوژی و مباحثی نظیر زمان تغییرات تکنولوژیک، بلوغ صنعت، موقعیت رقابتی و شیب تکنولوژی مطرح گردد. در عین حال وضعیت یک شرکت فرضی نیز با توجه به مباحث مطرح شده در بخش ‌های مختلف از دیدگاه مدیریت استراتژیک تکنولوژی بررسی گردیده است.

این کتاب در ۷ فصل ارائه شده است که عبارتند از:

فصل اول) تعاریف و مفاهیم مقدماتی

به مباحث مدیریت تکنولوژی، استفاده از تکنولوژی‌ ها؛ و تحقیق و تکنولوژی پرداخته است.

فصل دوم) دلایل ضرورت مدیریت تکنولوژی

به مکاتب مختلف مدیریت، تکنولوژی چیست، تشریح تکنولوژی، طبقه‌ بندی تکنولوژی‌ ها و استراتژی چیست پرداخته است.

فصل سوم) تعیین زمان تغییرات تکنولوژیک

به بحث در مورد زمان مناسب انجام تغییرات تکنولوژیک پرداخته است.

فصل چهارم) نقش استراتژیک تکنولوژی

به بلوغ صنعت و موقعیت رقابتی آن پرداخته است.

فصل پنجم) مدیریت استراتژیک تکنولوژی در سطح واحدهای شغلی

 

فصل ششم) مدیریت استراتژیک تکنولوژی در سطح کلان

به مباحث کلان در زمنیه مدیریت استراتژیک پرداخته است.

فصل هفتم) شیب تکنولوژی

به اندازه‌گیری شیب تکنولوژی، مدیریت تکنولوژی‌ های موجود و جدید با استفاده از TG؛ مزایای استفاده از TG؛ و در نهایت آنالیز زنجیره ارزش پرداخته است.

مدیریت استراتژیک

ترجمه و تدوین: غلامرضا ملک‌ زاده

انتشارات: نشر جهان فردا

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *